Często zdarza się, że strona o dobrym link building zajmuje stosunkowo dalekie miejsce w wynikach wyszukiwania. Może to wynikać z jej technicznych mankamentów, które wyszukiwarki również biorą pod uwagę przy tworzeniu swoich indeksów.
Podstawowym parametrem mierzonym przez Google, jest szybkość wczytywania się strony. Warto więc zadbać o to, by nasza witryna nie nastręczała użytkownikom i serwerowi zbyt wiele problemów. Nie jest dobrym pomysłem wczytywanie dużo ważących grafik, kontenerów z animacjami, czy nieskompresowanych i rozdrobnionych na wiele plików skryptów javascript, czy arkuszy css. Czas wczytywania zależy oczywiście także od posiadanego hostingu, włączonej funkcji cachowania i wielu innych parametrów, jednak należy zwrócić na niego szczególną uwagę.
Strona musi mieć dobry stosunek treści do kodu, który powinien kształtować się powyżej 15%, a najlepiej między 25% a 70%. Wyszukiwarki kochają treść! Należy o tym pamiętać i nie przesadzać z graficznym designem strony, pozbawionym treści.
Strona musi mieć również poprawne linkowanie wewnętrzne, do każdej podstrony powinniśmy mieć dostęp za pomocą menu, a najgłębiej osadzone strony powinny być dostępne za pomocą kilku kliknięć. Ważne jest też właściwe rozplanowanie linków wewnętrznych, zapewnia to prawidłowy przepływ seojuice.
Ważne także, aby na stronie pojawiały się zróżnicowane style akapitowe. Warto podkreślać, pogrubiać, tworzyć nagłówki, listy i tabele, wyszukiwarka doceni nasz wysiłek.
Pozycjonowanie zaczyna się w momencie budowy strony, trzeba o tym pamiętać.