Wiadomo jak ważne jest pozyskiwanie linków prowadzących do naszych stron, aby poprawić ich pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednak nie wszyscy wiedzą, że istotniejsza jest ich jakość, a nie ilość. Co więcej, najlepiej jeśli linki te prowadzą ze stron, które są tematycznie powiązane z naszą stroną. Wówczas możemy mówić o pewnej spójności, wytwarzanej między polecającym a polecanym. Dlaczego jest to tak ważne? Google działa na zasadach, które ukształtowały się w piśmiennictwie naukowym. Odnośnik do źródła wysyła nas tam, skąd dany autor czerpał informacje. Podobnie jest w sieci, gdzie każda informacja na stronie może mieć swoje źródło na innej stronie. W piśmiennictwie naturalnym jest, że odnośniki (bądź przypisy) kierują do źródła powiązanego tematycznie z tekstem, inaczej być nie może. Natomiast w internecie tak już nie jest, bardzo często zdarza się, że odnośnik linkuje do strony nie związanej treściowo, z zupełnie innej branży. Google zaczęło walczyć z tym procederem i traktować tego typu linki jako nienaturalne. Ważne jest więc, aby pozyskiwać do naszej strony linki nie tylko z dobrych jakościowo stron, ale i tematycznie powiązanych z naszą stroną.

Co to znaczy dobrych jakościowo stron, można dalej drążyć temat. Takich stron, na których jest generowana oryginalna, ciekawa dla czytelników treść. Takich stron, które posiadają wysokie parametry jakościowe, a więc dużo dobrych odnośników, wysoki poziom zaufania, małą liczbę linków wychodzących. Temat jest oczywiście szeroki, parametrów jakości można wyznaczyć kilkanaście lub więcej, ważne jest jednak, aby pamiętać o tym, że bylejakość w linkowaniu nie jest opłacalna, a wręcz bardzo szkodliwa dla naszej strony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *